דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי

מהפכת הדיגיטל

המהפכה בתחום עולם הביטוח ממשיכה בתנופה- דיגיטל IN טפסים OUT

בזכות הדיגיטציה, קבלת שירותים שבעבר היו מסורבלים ובירוקרטים יתר על המידה, כיום  מתאפשרים וניתנים בתוך דקות וזמני תגובה קצרים. השיח הצרכני כולו השתנה. אם בעבר הייתה חשיבות למענה האנושי ולגורם מתווך בקבלת השירות, כיום את מרבית הפעולות  עושים באופן עצמאי מהטלפונים החכמים, המחשבים הניידים והרשתות החברתיות.

 

השינויים העיקריים המשפיעים על ההתנהגות האנושית הם המהפכה התעשייתית והמהפכה הטכנולוגית. כאשר המידע הופך להיות דיגיטלי הוא הופך לביטויים שיכולים להיות מאוחסנים על המחשב ולהישלח ברשת. הדיגיטציה היא הפעילות שהופכת את כל סוגי המידע והטקסטים של המדיה והסנסורים לשפה מקומית  ואחידה שחוכמת ההמונים מקצרת זמנים ופותרת בעיות באופן מהיר ויעיל.

 

המידע הדיגיטלי נמצא בכל; במסמכים, בחדשות, במוזיקה, בתמונות, בסרטונים, במפות, בעדכונים אישיים ועוד. הניצול של מידע דיגיטלי הוא מרשים. וכל המידע הזה משמש לשיפור התובנות המדעיות והכלכליות, ובכך תורם לפרט.  

 

המהפכה הטכנולוגית לא פסחה גם על עולם הביטוח . בשנות ה-60 קיבלנו בישראל בברכה את הכספומטים, בשנות ה-70 את כרטיסי האשראי, בשנות ה-80 את מסך המחשב אתו מתייעץ פקיד הבנק, בשנות התשעים את האינטרנט ובשנים האחרונות את היכולת להתנהל מול הבנק באינטרנט ובסלולרי. הפינטק, מילה שפירושה חדשנות טכנולוגית בתחומי השירותים הפיננסיים, היא זו שהולכת ומשתלטת על עולם ניהול הכספים שלנו.כך גם בעולם הביטוח. כיום ברור לכל כי באמצעות הטכנולוגיה ניתן ליצור תהליכים דיגיטליים מלאים מ א' עד ת גם בתחום הביטוח והפיננסים. תחום זה מעמיד אתגרים גדולים אשר יעודדו חברות למצוא פתרונות טכנולוגים יעילים בדמות פלטפורמה ישירה, קלה לתפעול ואמינה ללקוחות ולעובדים. אלו יהפכו לנדבך מרכזי ביותר בטיפול ובשירות של עולם הפיננסי והפנסיוני

 

להלן סקירת השינויים במוצרים הצפויים בעולם הביטוח בעקבות מגמה זו. סקירה  המציגה את התמונה של השוק הפיננסי – פנסיוני – ביטוחי המתפתח, בעקבות השינויים הטכנולוגיים והדיגיטליים. מדובר בהליכים שמתארים הלכה למעשה את האבולוציה שכבר החלה להתקדם בענף. ​

 

מוצרים

 

1.המוצרים יהיו פשוטים, אחידים, שקופים, שיאפשרו ללקוחות להבינם – ללא שורות קטנות וללא תנאים נסתרים.

2.ההפרדה בין דמי ניהול לשיטת תגמול ערוצי ההפצה תגרום לכך שהלקוחות יבינו כמה הם משלמים עבור המוצרים ובכך יגדיל משמעותית את כוח המיקוח שלהם .

3. תאפשר יכולת השוואה מלאה בין כל המוצרים ויכולת מעבר בין המוצרים בלחיצת כפתור, תוך שמירת זכויות מלאה ללקוח. מוצרי הביטוח יהיו אחידים כמו ביטוחי הבריאות ותתקיים תחרות על המחיר שיוזילו אותם משמעותית תוך כדי הפחתת העמלות שמשולמות בגינם.

4. תתאפשר אגריגציה של כל המוצרים של המשפחה,(טווח קצר, בינוני, ארוך) על גבי פלטפורמה טכנולוגית אחת המשותפת לכל בני המשפחה.

5. הצבת הלקוח וצרכיו במרכז - התייחסות ללקוח כישות דיגיטליים, בהתאם למאפייניו הייחודיים תוך שימוש במידע שנאסף ממקורות דיגיטליים ואחרים.

6. הליכי שיווק ומכירה מתקדמים ומותאמים ללקוח – הנגישות המתמדת של לקוחות לדיגיטל, לצד שינויים משמעותיים באופן קבלת החלטות רכישה, הרשתות החברתיות והמידע הרב שניתן למצוא על לקוחות פוטנציאלים באינטרנט דורש את היערכותם של גופים מוסדיים.

7. מוצרי טכנולוגיה לבישים, חיישני מיקום, ומוצרי טכנולוגים לבישים המנטרים את פעילותם השוטפת של לקוחות, לצד אפשרות לקבלת מידע מדויק אודות אורח חייהם, יאפשרו הליכי תמחור וחיתום מדויקים יותר תוך אספקת מידע עדכני על המצטרף, לצד התאמה מדויקת של מוצרי ביטוח וחיסכון.

 

שמעון מירון, מנכ"ל הכשרה: "אנו גאים להוביל את המהפכה הדיגיטלית בתחום הביטוח, שמטרתה שיפור וייעול השירות. לא מדובר בכלי מכירתי או שיווקי, כי אם בכלי חדשני שירותי המבטיח מענה מהיר ויעיל לכל פנייה ובקשה. כלי זה, יהפוך את הקשר עם לקוחותינו למתקדם, ובעיקר יעיל יותר לרווחת כל הצדדים. אני מאמין כי עתיד הביטוח נמצא בדיגיטל. היום הכול בלחיצת כפתור דרך הפייסבוק ניתן לבצע כל פעולה. הכשרה חברה לביטוח היא חברת הביטוח הראשונה בישראל שמאמצת את פלטפורמת פייסבוק  והמשיקה צ'טבוט שירותי - צ'ט (שיחה) אשר מנגיש ללקוח הקצה שירותים מתקדמים כגון העתק פוליסה/הרכב תיק/ בקשה לפדיון, דו"ח שנתי או רבעוני, דו"ח הפקדות ושירות עדכון כתובת מייל ומספר טלפון במסנגר פייסבוק. במהלך זה, יחד עם רבים נוספים שבדרך, אנו מביאים את העתיד להווה, לרווחת הלקוחות שלנו".​​​